Wk 26

3 juli 2018 - Petropigi, Griekenland

Deze week is mijn laatste ‘volle’ stageweek. Het ene moment moet je nog 9 weken en opeens blijven er dan nog maar 8 dagen over. Deze week werd er veel regen verwacht en dat kwam er. De luchtvochtigheid in de kas was makkelijker te sturen, doordat er ook niet veel uitwisseling plaatsvond. Naast het scouten heb ik wat stageopdrachten gedaan en meegeholpen met behandelingen uitvoeren. Ook heb ik samen met een collega opgemaakt wat de aantallen zijn die we overhouden als je de aantallen van de al bestelde partij niet meetelt. Deze week heb ik in totaal een paar uur gelezen in het Ball RedBook. Woensdag had het bedrijf wat wateroverlast, dus belde mijn stagebegeleider dat ik die dag niet hoefde te komen. Toen ik donderdagochtend aankwam waren ze in de schuur bezig om de laatste restanten weg te vegen.

Ondanks de regen ben ik in de middag met een collega naar het strand gegaan om te zwemmen. Toen het plots begon te onweren zijn we naar mijn huis gereden en hebben we gyros besteld. Toen ik op een avond bij mijn buurvrouw zat om te kletsen kreeg ik allemaal fotoboeken te zien waardoor ik de tijd totaal vergat, plots schrok ik omdat een vriend buiten aan het toeteren was. Die avond zijn we met een groep nog wat wezen drinken in de stad. Zaterdag werkte ik maar tot 11.00 uur en daarna werd ik bij het bedrijf opgepikt om naar het strand te gaan. Vrienden hadden een waterfiets met glijbaan gehuurd en we hebben erg gelachen met dat ding. Tijdens mijn wekelijkse lunch op zondag bij de familie hoorde ik dat er op zaterdag een kleine brand was op het veldje achter mijn huis. De oorzaak was waarschijnlijk een sigaret die op het droge gras was beland. Mijn buurman had de brandweer gebeld, tot die tijd probeerde hij het klein te houden door rondom het gras nat te maken. Zondag avond kon ik vanaf mijn balkon genieten van een vliegtuigshow die een eindje verderop gehouden werd. Volgende week leg ik de laatste hand aan mijn stageopdrachten, en dan zit het erop. Vrijdag komt er een vriendin overvliegen en dan gaan we nog 10 daagjes vakantie houden.

1. Rens:
    7 juli 2018
    oehh bijna vakantie! veel plezier!
  2. Annemieke:
    9 juli 2018
    Ha Jolien, Super dat je het naar je zin hebt en veel hebt kunnen leren in het bedrijf! Ik zie je graag na de vakantie voor het afgesproken artikel dat op de website van het WHC verschijnt waar ik je nog even interview. Kun je met spoed voor a.s. woensdag het filmpje naar Andrew Aué sturen cc mij als dit nog niet gelukt is? Dat geldt ook voor de foto voor de website. Bedankt vast! Goeie reis