Introductie

16 mei 2018 - Petropigi, Griekenland

Geia sas! Het duurde misschien even, maar na twee weken hier in Griekenland gaat me blog online. Momenteel zit ik in een klein cafeetje achter een vaste computer met windows XP. Misschien moet het tijdelijk op deze manier, maar het kan ook voor heel de periode gelden. Ze zijn bezig om te kijken wat mogelijk is in mijn huis. Dit is mijn eerste keer bloggen, dus welkom iedereen! Ik ga jullie durende mijn 10-weekse stageperiode op de hoogte houden van gebeurtenissen binnen en buiten het stagebedrijf.

Zoals ik al zei, verblijf ik al 2 weken hier. Vanuit mijn stagebedrijf Selecta Hellas, wat onderdeel is van de Selecta one Group heb ik een prachtig huis toegewezen gekregen. Het huis staat in een klein dorp Petropigi, wat zich 5 km van mijn stagebedrijf bevindt. Het dorp is tegen een berg aangebouwd, wat mij een perfect uitzicht geeft over: de zee, het stagebedrijf (wat opvalt doordat het in een dal ligt omringt door akkerbouw) en het grote eiland Thassos. In het dorp bevindt zich een apotheker, bakker, slager, cafetaria, ijszaak en twee supermarktjes. Zoals elk klein dorp in de buurt hebben de huizen geen huisnummers en straatnamen, alleen de plaatsnaam. Doordat iedereen in dit dorp elkaar goed kent en/of familie is, valt een nieuweling snel op. De inwoners van het dorp zijn heel sociaal, en begroeten me vriendelijk als ik langsloop. De griekse taal is ook nog wel een vak apart. Lezen en schrijven zal met niet zo snel lukken, maar het spreken krijg ik al aardig onder de knie. De mensen waarderen het ook heel erg ze zien dat ik het probeer. Op het bedrijf wordt er voor het grootste deel van de werknemers goed engels gesproken. Ik kan niet wachten om te beginnen!

1. Jolabda:
    17 mei 2018
    Superleuk om te lezen Jolien!! Wij vinden je heel stoer en dapper en zijn trots op jou heel veel liefs vincent Jolanda en Tygo