Wk 24

21 juni 2018 - Petropigi, Griekenland

Begin deze week ben ik met mijn ouders naar het eiland Thassos gegaan. Het eiland staat bekend om zijn mooie stranden en het heldere blauw/groene water. In het hoogseizoen wordt het eiland druk bezocht door Engelsen, Duitsers en Bulgaren. We namen vanuit Keramoti de pont van zo’n 40 minuten om bij het eiland aan te komen. We hebben met onze huurauto in een dag heel het eiland rondgereden en tussenstops genomen om te zwemmen. Dinsdagochtend voor de laatste keer ontbeten met mijn ouders en ze vervolgens uitgezwaaid. Om 11 uur moest ik beginnen op mijn stage. Deze week heb ik de shift van 11 tot 7 uur. Ook wel de middagshift genoemd. Je bent dan op de heetste momenten van de dag op het bedrijf, en zo kan je goed in de gaten houden wat er gebeurt.. Deze stageweek heb ik aan een opdracht gewerkt die mijn stagebegeleider verzonnen had. Ook heb ik gewasbescherming uitgevoerd met de boom. Naast scouten en watergeven heb ik veel gelezen in het Ball Redbook.

Op vrijdagavond ben ik met wat vrienden de voetbalwedstrijd tussen Spanje en Portugal wezen kijken in het café. Na de wedstrijd hebben we nog een film opgezet, en ging ik slapen bij een vriendin. In de ochtend eerst ontbeten met de hele familie en ‘s middags zijn we gaan shoppen in een kleine stad verderop. In de avond at ik weer bij haar. Haar oma had vis met patat voor ons gemaakt.

Zondagochtend ben ik gaan wandelen in de omgeving, en in de middag zijn we wezen feesten in de beachbar.