Wk 22

3 juni 2018 - Petropigi, Griekenland

Zo en dan is het alweer week 22. Wat gaan de dagen hard! Maandag had ik vrij doordat het een feestdag was. Ik ben uitgenodigd voor een bbq bij de school achter mijn huis. Dinsdag was iedereen van de teelt aanwezig, en ben ik met alle 3 meegelopen. Na een paar kleine aanpassingen en wat handmatige mistbeurten hadden ze een meeting met de baas. Dus voor een kleine 3 uur mocht ik het in de gaten houden. Er was niet zoveel geks aan de hand, alleen om het zelfde probleem als vorige week zaterdag te voorkomen heb ik het schaduwscherm wat gesloten, en goed de sensors maar ook zelf gekeken of het allemaal goed ging met de temperatuur in de plug. Ook lees ik iedere dag een paar uur in het Ball RedBook. Hier staat ‘alles’ in wat je moet weten verschillende over klimaat aspecten,maar ook meer inzicht te krijgen in verschillende teelten. Ook kreeg ik van de teeltman de opdracht alle gewasbeschermingsmiddelen en groeiremmers op te schrijven in het bedrijf en het a.i. (active ingedrient) op te zoeken. Aan het eind van de dag werd ik verhoord, en kreeg ik extra informatie over de toepassing en eigenschappen van de middelen. En in het weekend had ik vrij. Ik ben deze week veel naar terrasjes gegaan, en ’s avonds met vrienden uit. De zomer in Griekenland is nu officieel begonnen en de temperaturen lopen nu snel op