Wk 20

3 juni 2018 - Petropigi, Griekenland

Ik begon maandag met containers verschuiven op aanwijzing van de teeltman. Doordat iedere productgroep zijn eigen klimaat nodig heeft moet je kijken wat je bij elkaar zet en wat niet. Snijanjers hebben veel water nodig om te wortelen de poinsettia's hebben weer minder nodig. Zodra de Callus verschijnt wordt het aantal beurten mist op de dag vermindert.. Deze week heb ik ook veel informatie opgedaan om teeltgebied. Door de controlerondjes en de gegevens van de klimaatcomputer kreeg ik een beter inzicht over het wortelprocess van de verschillende productgroep en soorten. De klimaatcomputer is van Sercom, het duurde een tijdje voordat ik de instellingen allemaal kon vinden. Doordat ik gelijk gevraagd werd om wat instellingen te veranderen en om water te geven lukt het met nu in een paar klikken. Ook heb ik met de teeltman een proef opgezet in de hortensia's. Ook mocht ik behandelingsformulieren opstellen als er wat gespoten moest worden. Wanneer iemand van de teelt het middel klaargemaakt had mocht ik de spuitboom instellen op basis van het soort middel.

Vrijdag avond ik mijn buurvrouw en haar kinderen uitgenodigt om pannekoeken voor ze te bakken bij mij thuis. De meisjes vonden het flippen nog wel een beetje spannend. Ook heb ik de meest lekkere Gyros op en iedere namiddag op het plein gezeten met wat dames uit het dorp. En zondag heb ik weer geluncht bij de familie van me buurvrouw, en kreeg ik een doggybag mee die voedsel bevatte voor een hele week. Ook heb geprobeerd wat aan mijn tuin te doen maar dat is nog een hele uitdaging.